Home > IT, Linux > Instalarea aplicatiei de criptare TrueCrypt in Ubuntu

Instalarea aplicatiei de criptare TrueCrypt in Ubuntu

TrueCrypt este un software gratuit și open-source de criptare a discurilor pentru Windows 7/Vista/XP, Mac OS X și Linux. Permite criptarea/decriptarea în mod automat a datelor salvate în container chiar în momentul accesării. Informațiile salvate sunt astfel innacesibile fără cunoașterea parolei de criptare. Este al doilea articol despre TrueCrypt scris pe acest blog. Am arătat pe 27.02.2010 cum se instalează și cum se crează un container sub Windows XP. Recomand utilizarea acestuia și sub Linux, iar în articolul de astăzi voi descrie cum se poate instala aplicația sub Ubuntu 10.04. Se va accesa site-ul www.truecrypt.org, secțiunea Download. Se alege versiunea pentru descărcare (eu am ales Standard – 32-bit (x86) pentru Linux):

01

Se alege locația de salvare ( eu am ales pe Desktop):

02

După descărcare se va decomprima arhiva:

03

Apoi se va lansa în execuție programul de instalare:

04

Se vor urmări apoi pașii de instalare:

05

Trebuie acceptate condițiile de licențiere:

06

Pentru dezinstalarea aplicației (dacă se dorește acest lucru, se va utiliza comanda truecrypt-uninstall.sh lansată în terminal):

07

Când instalarea este finalizată, se va închide fereastra apăsâns tasta Enter:

08

Aplicația va putea fi accesată oricând din meniul Applications – Accessories:

09

Interfața grafică este identică cu cea a versiunii de Windows:

10

Categories: IT, Linux Tags: , ,
  1. Dumitru
    2012/08/17 at 5:44 pm

    Bun tutorial!
    Inca eu am folosit Rohos Mini Drive.Protejează unitatea flash USB cu o parolă, creînd partiții ascunse criptate în memoria ei.

  1. 2010/10/29 at 12:21 pm

Leave a Reply

