Home > IT, Linux > Instalarea si utilizarea unui program de conversie audio sub Linux

Instalarea si utilizarea unui program de conversie audio sub Linux

Există posibilitatea sub Linux să se convertească fișiere audio dintr-un format într-altul. Voi descrie în articolul de astăzi cum se poate instala și utiliza un astfel de program. Vom accesa Ubuntu Software Center:

01

Vom căuta cuvântul cheie convert și vom alege unul dintre zecile de programe. Eu am ales SoundKonverter pentru care am cerut mai multe informații selectând butonul More Info:

02

După ce m-am convins că este programul de care am nevoie, am selectat butonul Install – Free:

03

M-am autentificat ca utilizator cu drept de instalare aplicații:

04

Am așteptat câteva zeci de secunde pentru ca instalarea să fie realizată:

05

După ce s-a instalat se afișează mesajul Installed lângă un buton Remove care permite dezinstalarea SoundKonverter:

06

Aplicația poate fi accesată după instalare din meniul Applications, grupul Sound & Video:

07

Pentru a se reailza conversia fișierelor, acestea trebuie adăugate în lista de conversie accesând comanda Add Files… din meniul File:

08

Se selectează fișierul/fișierele ce se doresc a fi convertite:

09

Se schimbă tab-ul Detailed și se poate alege unul dintre zecile formate audio disponibile. Eu am ales MP3:

10

După alegerea formatului și calității fișierului rezultat, se lansează conversia prin comanda Start conversion din meniul Conversion:

11

Timpul de conversie durează funcție de cantitatea de informații ce se convertește. Pentru fișierul de față timpul trecut a fost de câteva secunde:

12

Cele două fișiere se pot compara: 35.8 MB fișierul WAV original față de 3.9 MB fișierul MP3 rezultat în urma conversiei:

13

Categories: IT, Linux Tags: ,
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

