Home > IT, Linux > Instalarea si utilizarea unui program FTP in Linux

Instalarea si utilizarea unui program FTP in Linux

Există o multitudine de programe care permit urcarea/descărcarea de fișiere pe un server prin FTP.  În Ubuntu, instalarea/dezinstalarea unui program nou se realizează prin Ubuntu Software Center:

01

Am căutat cuvântul ftp și am ales pentru instalare programul FileZilla:

02

M-am autentificat pentru a confirma instalarea:

03

Am așteptat ca instalarea să se desfășoare:

04

Apoi, programul l-am accesat din meniul Applications – Internet:

05

Pentru conectarea la un server ce permite conexiuni FTP, se scrie la HOST adresa serverului, la USERNAME și PASSWORD se scriu numele utilizatorului și parola de acces la cont. Apoi se accesează butonul Quickconnect pentru conectarea la server:

06

După realizarea conexiunii, se pot descărca/încărca pe server fișierele dorite. Eu am ales pentru exemplificare descărcarea a două fișiere prezente pe server, comanda.bat și create con dir.bat. Pentru descărcarea lor, am accesat meniul contextual prin click dreapta. Apoi am ales comanda Download:

07

Fișierele se descarcă în directorul local selectat. Am ales pentru exemplificare editarea fișierului create con dir.bat prin comanda Edit din meniul contextual accesat prin click dreapta:

08

Fișierul ce a fost descărcat de pe server poate fi editat prin aplicația GEdit:

09

Categories: IT, Linux Tags: , , , , ,
  1. 2010/08/30 at 6:46 pm

    Hi Guy, this good blogs, thanks

  2. SEO
    2010/09/01 at 5:03 am

    Hands down, Apple’s app store wins by a mile. It’s a huge selection of all sorts of apps vs a rather sad selection of a handful for Zune. Microsoft has plans, especially in the realm of games, but I’m not sure I’d want to bet on the future if this aspect is important to you. The iPod is a much better choice in that case.

  3. 2010/10/03 at 7:00 am

    Good piece of details that you’ve obtained on this web site submit. Hope I might get some a lot more of the stuff in your website. I will occur again.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

