Home > IT, Programe > Program de facturare

Program de facturare

Una dintre aplicaţiile realizate de către mine pentru Compartimentul Contabilitate este aplicaţia pe care o voi prezenta în articolul de faţă, şi anume GestFact. Aplicaţia a fost concepută cu un ghid de instalare pe care îl voi descrie totodată cum se desfăşoară:

01

Se poate alege disrectorul de instalare, eu recomand C:\Program Files:

02

Apoi se poate menţiona directorul din meniul Start unde vor fi create scurtăturile către aplicaţie:

03

Se aleg apoi ce scurtături se vor crea:

04

Apoi se vor revizui setările şi se va trece la instalare:

05

La finalizarea instalării, se va putea selecta ca aplicaţia instalată să fie lansată în execuţie:

06

Interfaţa grafică este inovatoare în privinţa designului, fiind împărţită în patru secţiuni: Vânzători, Cumpărători, Produse/Servicii şi Facturi:

07

Adăugarea unui vânzător/cumpărător nou se poate face fie din meniu, fie din meniul contextual al listei de vânzători/cumpărători. Editarea informaţiilor despre un vânzător sau cumpărător se face prin executarea dublu click pe respectivul câmp, deschizându-se fereastra următoare:

08

Există patru tab-uri cu informaţii despre Identitate, Contact, Delegaţi şi Comentariu:

09

Un delegat nou se poate adăuga prin dublu click pe ultimul câmp-gol din listă. Prin dublu click pe un câmp deja scris, se va edita respectivul delegat:

10

Comentariul este limitat la 256 caractere:

11

Adăugarea unui produs/serviciu nou se poate face fie din meniu, fie din meniul contextual al listei de produse/servicii. Editarea unui produs/serviciu se face tot prin dublu-click pe câmpul respectivului produs/serviciu, deschizându-se fereastra următoare:

12

O factură poate fi editată prin dublu click pe numărul din lista de facturi. O factură nouă se poa te adăuga din meniul contextual al listei de facturi, comanda Adăugare:

13

Alegerea vânzătorului/cumpărătorului se face prin apăsarea butonului aferent vânzătorului (din partea stânga-sus) sau cumpărătorului (din partea dreapta-sus). Se va deschide fereastra următoare din care se va alege un vânzător/cumpărător adăugat deja în listă:

14

Adăugarea unui nou produs/serviciu în factură se face prin accesarea comenzii Adăugare (scurtătura Ins) din meniul contextual al listei de produse/servicii. Modificarea unui produs/serviciu se face prin dublu click, comanda Modificare din meniul contextual, sau prin scurtătura Enter după ce s-a selectat produsul/serviciul din listă. Ştergerea se face prin selectare şi apăsarea pe Del sau prin meniul contextual – comanda Stergere:

15

La adăugarea/modificarea unui produs se va deschide fereastra următoare, în care se va selecta denumirea produsului/serviciului, unitatea de măsură, preţul de vânzare şi cantitatea. Se va confirma prin apăsarea pe butonul OK:

16

Câmpurile modificate apar în interfaţă cu culoarea roşie până la salvare:

17

Tipărirea unei facturi se face selectând comanda de tipărire din partea de jos a ferestrei, apoi selectarea formatului paginii: A4 sau A5:

18

Factura arată astfel:

19

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: