Home > IT > Software preferat

Software preferat

Voi reda o listă cu aplicaţiile software preferate şi anume:

  1. Prefer antivirusul Avira AntiVir Personal – FREE Antivirus. În unele situaţii mai apelez şi la Dr.Web CureIT! pentru scanarea manuală de viruşi. Iar în cazuri extreme restartez computerul cu un CD bootabil de linux, în cele mai multe cazuri Ubuntu şi salvez datele importante, apoi reinstalez sistemul de operare Windows.
  2. OpenOffice.org mi se pare cel mai bun pentru creare/editare/vizualizare de documente, calcule tabelare, baze de date şi prezentări multimedia.
  3. Unul dintre inscriptoarele CD/DVD utilizat este CDBurnerXP.
  4. Alternativă la Explorer-ul implicit al Windows-ului este FreeCommander. Îl folosesc de ceva timp şi m-am obişnuit cu el. Este un dual-file-explorer, permite compararea/sincronizarea directoarelor, afişarea mărimii acestora, afişarea tuturor fişierelor din subdirectoarele selectate, permite crearea de arhive ZIP şi alte lucruri pe care le simt necesare în lucrul cu directoare/fişiere.
  5. SuperCopier îmi permite copierea de fişiere/directoare mult mai facil. Îmi place pentru că copierea poate fi limitată la o anumită viteză de scriere şi poate să fie oprită temporar.
  6. Alternativă la Internet Explorer folosesc Mozilla Firefox, obişnuind să adaug şi câteva add-on-uri utile.
  7. Arhivator obişnuiesc să utilizez IzArc, care permite deschiderea de arhive începând cu banalele ZIP-uri până la ACE, RAR şi 7zip.
  8. Obişnuiesc să înlocuiesc editorul implicit de texte Notepad cu Notepad++. În primul rând îmi place că păstrează fişierele accesate, redeschizându-le la relansarea aplicaţiei, plus recunoaşte semantica multor limbaje de programare, evidenţiind cuvintele rezervate, permite vizualizarea tuturor cuvintelor din fişier la selectarea unuia.
  9. Îmi place SpeedCrunch. Ţine minte calculele anterioare la nivel de a+b=c, ceea ce este un avantaj faţă de clasicul Calculator implicit din Windows. Şi asta chiar şi după redeschiderea lui peste câteva luni.
  10. Foxit Reader este destul de rapid şi permite deschiderea fişierelor în format PDF.
  11. Iar pentru crearea de fişiere PDF din orice aplicaţie, folosesc PDF Creator.
  12. Pachet de codecuri K-lite Codec. De obicei îl caut pe Google.
  13. Player audio prefer AIMP, asta doar ca să nu folosesc Winamp.
  14. Drept player video, de obicei folosesc SMPlayer sau BSPlayer.
  15. Editoare foto sunt foarte bune GIMP şi Inkscape. Cel din urmă pentru grafică vectorială.
  16. Îmi place şi Google Earth pentru că mă pot orienta mai bine pe el decât pe orice hartă. Pozele făcute din satelit sunt mai corecte decât hărţile.
  17. Folosesc uneori A9CAD pentru grafică asistată de calculator.
  18. E util şi Magic ISO pentru crearea/editare/extragere a imaginilor CD/DVD-urilor.
  19. Am pregătit şi TRIDNet pentru detectarea formatului de fişiere.
  20. Şi nu în ultimul rând aş menţiona Turbo Delphi Explorer. Îl folosesc pentru realizarea de aplicaţii software proprii.

Acestea sunt preferatele mele în primul rând că sunt Freeware, adică gratuite. De multe ori le găsesc mai reuşite decât variantele lor comerciale pe care aş putea să le achiziţionez. M-am obişnuit cu ele şi îmi este uşor să îmi execut sarcinile zilnice în domeniu.

Categories: IT
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

