Home > IT, Utilizare > Crearea unei aplicatii cu baze de date in Visual C# 2008 Express Edition

Crearea unei aplicatii cu baze de date in Visual C# 2008 Express Edition

Visual C# 2008 Express Edition este un mediu de dezvoltare integrat (IDE) uşor de utilizat şi oferit gratuit de către Microsoft. Realizarea unei aplicaţii constă în crearea unui nou proiect: din meniul File se accesează comanda New Project:

01

Se va alege tipul de aplicaţie Windows Forms Application:
02
Se va deschide implicit o fereastră Form1:
03

Se va selecta din Solution Explorer o nouă componentă prin comanda Add – New Item:
04

Se va selecta Service-based Database:
05

Se va închide fereastra de configurare a sursei de date:
06

Baza de date este ataşată proiectului – Database1.mdf, vom face dublu click pe ea:
07

Din Database Explorer vom adăuga o tabelă, prin click dreapta pe Tables, apoi Add New Table:
08

Vom crea structura bazei de date, în primul rând cod, cu tipul int, cu impunerea introducerii valorii – Allow Nulls demarcat. Prin click dreapta se alege drept cheie primară pentru tabelă – Set Primary Keys:
09

Pentru Cod se va selecta din Column Properties valoarea Yes pentru Identity Specification (Is Identity), pentru ca această coloană să fie indexată automat în baza de date, pentru că reprezintă identificatorul unic pentru înregistrarea pe care o va reprezenta:
10

După ce se adaugă toate coloanele din baza de date, respectiv Nume, Telefon, Email sau alte câmpuri, se va salva tabela creată, dându-i-se un nume, în exemplul de faţă – Table1:
11

Vom ataşa o diagramă bazei de date prin click dreapta pe Database Diagrams, apoi Add New Diagram din Database Explorer:
12

Se va confirma faptul că se doreşte crearea obiectelor necesare lucrului cu diagrame:
13

Se va adăuga tabela Table1 (Add):
14

Apoi se va închide fereastra (Close):
15

Se va salva diagrama, din meniul File, comanda Save Diagram1:
16

Se poate da un nume specific sau se poate lăsa cel implicit, Diagram1:
17

Se va adăuga apoi sursa de date, din meniul Data comanda Add New Data Source…:
18

Se va alege Database:
19

Conexiunea este stabilită implicit sau se poate crea o altă conexiune personalizată:
20

Se va selecta salvarea conexiunii:
21

Se vor selecta obiectele ce vor fi folosite în baza de date:
22

Se va selecta apoi din meniul Data comanda de afişare a surselor de date Show Data Sources:
23

Va apare bara de surse de date Data Sources:
24

În aceasta putem selecta ca mod de afişare Details pentru modalitatea de afişare a câmpurilor:
25

Vom trage cu mouse-ul de Table1 peste fereastra Form1, şi automat vor fi adăugate componentele necesare afişării câmpurilor din baza de date:
26

Pentru a lansa în execuţie aplicaţia proaspăt creată se va selecta din meniul Debug comanda Start Debugging:
27

Aplicaţia lansată în execuţie:
28

Salvarea proiectului aplicaţiei create se face din meniul File, comada Save All:
29

Se alege un nume pentru aplicaţie şi locaţia salvării:
30

Categories: IT, Utilizare
  1. 2010/05/28 at 9:48 pm

    If I had a dime for every time I came to stedanarh.wordpress.com.. Incredible read.

  2. 2010/05/30 at 1:09 am

    If only I had a quarter for every time I came to stedanarh.wordpress.com.. Superb post!

  3. 2010/05/30 at 9:16 am

    Very great post. Truely!

  4. 2010/05/30 at 5:24 pm

    Wow am I literally the first reply to this incredible read?

  5. 2010/05/31 at 7:38 pm

    Incredibly awesome read! Truely.

  6. 2010/06/01 at 10:22 am

    If only I had a buck for every time I came to stedanarh.wordpress.com! Amazing post!

  7. 2010/06/01 at 5:17 pm

    If only I had a quarter for each time I came to stedanarh.wordpress.com! Incredible read!

  8. George
    2010/08/11 at 1:59 pm

    Ar fi binevenit si un tutorial despre “aplicatie cu baze de date in model conectat”, adica avem baza deja creata in SQLServer si vrem sa facem o aplicatie care sa se conecteze la aceea baza.

  9. Nick
    2012/02/20 at 5:13 pm

    ma intereseaza codul sursa (sau cel mai bine un tutorial video) despre cum faci o simpla aplicatie care sa innregistreze intr-o baza de date.

    De ex: Faci un “label” (pe care il denumesti) Nume: si langa faci un textbox, iar mai jos faci un button (inregistrare).
    Ma intereseaza ca aceasta aplicatie prin apasarea butonului sa insereze direct intr-o baza de date (de ex sql).
    Daca stie careva il rog mult sa imi indrume pasii …..

    • 2012/02/20 at 6:17 pm

      Am actualizat articolul ca sa se poata mari imaginile prin click pe ele. Banuiesc ca este edificator asa…

  10. Alle
    2012/03/17 at 6:51 pm

    Am Visual C# 2008 Express Edition dar se pare ca sunt diferente la meniul Data. Este posibil ? La data am Add New -> Diagram, Table, View, Stored Procedure, Inline Function, Table-valued Function, Scalar-valued Function
    Stie cineva ce trebuie sa fac mai departe?

  11. cosmin
    2012/04/06 at 11:33 am

    Buna ziua,
    Sunt interesat de o aplicatie pentru o lucrare de licenta, sunt in anul 3 la ASE, la informatica economica insa doar acum in ultimul semestru, din anul 3, se face C# si nu la un nivel foarte avansat…momentan sunt la stadiul realizarii unor aplicatii simple, as vrea sa ma ajutati daca se poate, contracost, cu realizarea aplicatiei, titlul lucrarii e “realizarea unui sistem informatic de gestiune pentru o firma de distributie materiale de constructii”, trebuie sa fie axata pe gestiunea stocurilor, pentru partea de teorie despre sisteme informatice de gestiune si pentru partea economica am carti, pentru aplicatie am inceput sa fac in Access structura bazei de date insa cu programul in C# nu cred ca o sa ma descurc singur de aceea va intreb daca ma puteti ajuta, va platesc realizarea aplicatiei.
    Va multumesc anticipat.

  12. 2012/04/06 at 9:16 pm

    Ti-am trimis un mail. Discutam acolo.

  13. marius
    2012/04/26 at 4:15 pm

    Cum pot insera o tema in program.
    Cu respect
    ,
    Marius

    • 2012/04/26 at 7:37 pm

      O temă nu se inserează în program, ea se rezolvă. Ce temă ai de rezolvat?

  14. adi
    2012/05/05 at 3:54 pm

    si datele se vor salva in baza de date? am incercat cu visual studio 2010 si nu prea am reusit, am ajuns la faza in care am in forma acele casete in care pot sa introduc dar nu cred ca se salveaza undeva, dupa ce introduc daca apas enter nu se face nimic, trebuie buton pus pt adaugare sau..

  15. 2012/05/05 at 5:05 pm

    Ai un buton cu imagine ca o discheta. Acela salveaza in baza de date.

  16. adi
    2012/05/05 at 5:22 pm

    aha, am inteles, si ca sa vad dau pe sagetile alea, pentru adaugare pe plus si pt stergere pe x,?.. aceste butoane le pune automat cand urmez pasii? sunt pasi pe care in visual studio 2010 nu i-am putut face, cred ca difera putin fata de 2008 si din cauza asta,..si ca sa deschid sub forma de tabel, de fisier sau altfel nu pot vedea datele decat in formular cu acele sageti?ms

  17. adi
    2012/05/06 at 3:19 pm

    gata merge:P,.. nu am urmat eu chiar bine toti pasii,.. super tutorialul,.. printarea unui document e greu de realizat? se poate face in limbaju asta?

  18. 2012/05/06 at 8:47 pm

    Mulțumesc de apreciere.
    Da, se poate tipări din orice limbaj de programare. În cazul de față, bănuiesc că te referi la a tipări anumite informații din baza de date sub o formă anume.

  19. adi
    2012/05/07 at 7:16 am

    da, se poate tipari din baza de date sau trebuie sa fie fisier text sau?..daca as vrea de exemplu sa tiparesc o anumita inregistrare dupa cod merge? ms

  20. adi
    2012/05/09 at 7:34 pm

    am gasit ceva pe net dar nu am reusit sa implementez tiparirea,.. se poate cauta de exemplu dupa cod si sa se regaseasca informatia dupa care sa o tiparesc?

  21. 2012/05/14 at 8:52 pm

    Buna ziua, m-ar interesa si pe mine o aplicatie in C# care foloseste o baza de date. Astept un mail ca sa discutam mai multe detalii, va multumesc.

  22. Alexandru
    2012/07/02 at 5:13 pm

    Buna ziua. Am nevoie de o aplicatie in C# pentru un magazin en-gros. Imi trebuie pentur facultate cat mai urgent. Astept un mail de la dumneavoastra, va multumesc

    • 2012/07/04 at 4:34 am

      Ti-am trimis un email. Astept detalii despre proiect.

  23. cosmin
    2012/07/08 at 8:28 pm

    as vrea sa stiu cum pot sa compar un cuvant introdus intr-un textbox cu un element aflat intr-un camp al unei tabele si daca sunt la fel sa pot afisa in alt textbox celalalt camp (ca sa fiu mai explicit: am o tabela dictionar , doua campuri:cuvant si def_cuv, daca cuv. introdus de mine in text box este la fel cu unul din cuvintele aflate in campul cuvant, atunci intr-un alt text box sa mi se afiseze ce scrie in campul def_cuv pt cuvcantul dat in primul text box ), daca cineva are vreo idee…..

  24. 2012/07/10 at 3:39 am

    Îți recomand să faci căutarea în baza de date a textului din textbox.

  25. 2012/12/24 at 6:08 pm

    as avea nevoie de un exemplu de aplicatie in c# in care se foloseste socket pentru a face legatura cu o alta aplicatie. ca de exemplu un messenger , dar ceva mai avansat. daca cineva are vreo idee….

  26. 2012/12/27 at 11:43 am

    Am nevoie de un fisier in care sa inserez tabele fortat intr-o baza sql …

  27. Bianca
    2014/02/26 at 10:17 am

    Buna, am si eu nevoie de ajutor cu o licenta:) vreau cateva sfaturi si idei. Astept un email de la dumneavoastra, va multumesc.

    • 2014/05/03 at 5:15 pm

      Am mai discutat. Iti trimit mail in privat.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 40 other followers

